دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1395 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 106-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Forotan Y. Medical Status of Traditional Medicine in the Islamic Period, the Recognition of the Term, Concept Analysis, Initial Data Classification. Anthropol Stud 2016; 2 (1) :79-106
URL: http://pc.richt.ir/article-4-260-fa.html
فروتن یعقوب. مطالعه میان- فرهنگی جامعه پذیری جنسیتی در نیوزیلند و ایران. مطالعات مردم‌شناحتی. 1395; 2 (1) :79-106

URL: http://pc.richt.ir/article-4-260-fa.html


چکیده:   (2123 مشاهده)
در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا بر پایه یک مطالعه میان-فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی‌ها و الگوهای مرتبط با بازنمایی فرایند جامعه‌پذیری جنسیتی را مورد بررسی قرار دهیم. هدف اساسی ما این است که این مطالعه میان-فرهنگی، زمینه مناسبی را فراهم آورد تا بتوانیم نقش و تاثیر محیط و فضاهای فرهنگی متفاوت را بر روی الگوهای مرتبط با بازنمایی فرایند جامعه‌پذیری جنسیتی روشن نماییم. در این مطالعه میان-فرهنگی، تکیه و تاکید اساسی بر روی بررسی فرایند جامعه‌پذیری از طریق سیستم‌های آموزشی است. تحلیل‌های این مطالعه میان-فرهنگی بر روی منابع آموزشی دو کشور ایران و نیوزیلند، زمینه‌های بسیار مناسبی را برای پاسخگویی به این هدف اساسی تحقیق فراهم می‌آورد، زیرا این دو کشور نه تنها به لحاظ موقعیت جغرافیایی، بلکه مهم‌تر از آن به لحاظ فرهنگی در دو فضای بسیار متفاوت قرار دارند. به طور کلی، نتایج و یافته‌های این مطالعه میان-فرهنگی نشان داده است که از یک‌سو، الگوهای بازنمایی جنسیتی به طور معناداری تابعی از این فضاهای فرهنگی گوناگون است. از سوی دیگر هم الگوی هژمونی مردانه هم ارزش خانواده فراتر از این فضاهای فرهنگی گوناگون از طریق سیستم‌های آموزشی بازنمایی می‌شود.
متن کامل [PDF 4232 kb]   (357 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش گردشگری
دریافت: 1394/1/22 | پذیرش: 1394/5/26 | انتشار: 1395/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.