1. - ایازی، سوری (1383). نگرشی بر پیشینۀ موسیقی در ایران به روایت آثار پیش از اسلام. تهران: ادارۀ کل آموزش، انتشارات و تولیدات فرهنگی. 2. - باقرزادهچالشتری، مصطفی (1389). «ساختارهای سازهای معاصر ایرانی و مقایسۀ تطبیقی آن با دادههای موسیقیایی باستان از قدیمیترین نمونه تا دورۀ پارتی». پایاننامۀ کارشناسیارشد باستانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکز. 3. - بینش، تقی (1374). تاریخ مختصر موسیقی ایران. تهران: نشر آروین. 4. - حاکمی، علی (1385). گزارش هشت فصل بررسی و کاوش در شهداد (دشتلوت). بهکوشش: محمود موسوی، تهران: پژوهشگاه میراثفرهنگی. 5. - حصاری، مرتضی (1392). شکلگیری و توسعه آغازنگارش در ایران (از پیشنگارش تا آغازایلامی). تهران: انتشارات سمت. 6. - خاکسار، علی (1390). «بررسی سازهای زهی و نقشبرجستههای مربوطه در تمدن کهن سومر». مجلۀ باغنظر 6. صص: 71-62. 7. - ذکاء، یحیی (1342). «رقص در ایران پیشازتاریخ». مجلۀ موسیقی. دورۀ 3. صص: 50-42. 8. - ساریخانی، مجید و هوشیاری، مرجان (1395). «پژوهشی در نقشمایههای آلاتموسیقی در تمدن ایلام و میانرودان». نشریۀ جستارهای باستانشناسی پیش از اسلام. 1(2). صص: 55-43. 9. - کیلمر، آناد (1380). «موسیقی بینالنهرین و آلاتموسیقی اور». ترجمۀ نادرۀ عابدی. مجلۀ آثار. شمارۀ 2. صص: 50-45. 10. - گالپین، فرانسیس (1376). موسیقی میانرودان. ترجمۀ محسن الهامیان، تهران: دانشگاه هنر. 11. - مبینی، مهتاب و حقپرست، معصومه (1397). «بررسی نقوش سازها در ایرانباستان و شناخت جایگاه و اهمیت موسیقی در آن دوران». مجلۀ جلوه هنر. دورۀ جدید. سال دهم. شمارۀ 1. بهار و تابستان 1397. شمارۀ پیاپی 19. صص: 116-101. 12. - مشحون، حسن (1373). تاریخ موسیقی ایران. تهران: نشر سیمرغ. 13. - منظمی، درویشرضا (1380). «گذری بر موسیقی دوران باستان». مجلۀ هنرهای زیبا. شمارۀ 9. صص: 78-76. 14. - منظمی، شهرام (1387). «مقدمهای بر گونهشناسی انواع موسیقی در لرستان». نشریۀ هنرهای زیبا. شمارۀ 36. صص: 129-123. 15. - میثمی، سیدحسین (1386). «بررسی سازهای ایران در کشفیات باستانشناسی». مجلۀ ماهور. سال نهم. شمارۀ 36. صص: 84-52. 17. - Darag, Muhibbe. A. (1992). Hitit Sanati. Istanbul. 18. - Dyson, Robert. H. Jr& Lawn, Barbara. (1989). “Key Stratigraphic and Radiocarbon Elements for the 1976 Hesār Sequence”. In Dyson & Howard (eds). TAPPEH HESĀR. Report of Restudy Project 1976. Casa Edit rice le Lettere. Firenze. 19. - Dyson, R& Remsen, William. (1989). “Observation on Architecture and Stratighraphy at Tappeh Hesār”. In Dyson & Howard (eds). TAPPEH HESĀR. Report of Restudy Project 1976. Casa Editrice le Lettere. Firenze. pp: 69-109. 20. - Eichmann, Ricardo. (1988). “Zur Konstruktion und Spielhaltung der Altorientalischen Spiesslauten vin den Anfängen bis in die Selukidisch-Parthische Zeit”. Baghdader Mitteilungen, Band 19. pp: 583-601. 21. - Eichmann, Ricardo. (2004). “The Design of Ancient Egyptian Spike Lutes”. Musikarchäologische Quellengruppen = Music Archaeological Sources: finds, oral transmission, written evidence. Papers from the 3rd Symposium of the International Study Group on Music Archeology at Monastery Michaelstein, 9-16 June 2002. Studien zur Musikarchäologie 4; Orient-Archäologie 14. Rahden: Leidorf 2004. pp: 363-372. 22. - Kantor, H. J. & Delugaz. P. P. (1996). Choga Mish I. The First Five Seasons of Excavation. 1961-1971. Part 1. In Alizadeh (ed). OIP 101. Chicago. Illinois. 23. - Mallowan, M. E. L. (1965). Early Mesopotamia and Iran. London: Thames and Hudson.
|